- سه شنبه ۷ فروردين ۹۷
- ۰۷:۴۵
نقش های مدیریتی در کسب و کار
انجام تمامیکارها به تنهایی تقریبا غیرممکن است. شما باید بر نقشهایی تمرکز کنید که با تواناییهایتان مطابقت دارد. وقتی تجارتی را مدیریت میکنید، دانستن این امر که کدام نقش مناسب شما هستند و کدام نقشها را باید به افراد دیگر واکذار کنید .
1 -نظریهپرداز: مسوولیت نظریهپرداز این است که تصویری بزرگ از مقصد تجارتتان ارائه دهد. چه محصولات یا خدماتی را باید خلق کنید؟ افراد موجود در آن بازار دنج شما، چه چیزی میخواهند و نیاز دارند؟ بسیاری از کارآفرینان، نظریهپردازان خوبی هستند و برای انجام نقشهای دیگر در آن تجارت نیاز به کمک دارند.
2- بازاریاب: برخی افراد، بازاریابان بیطرف هستند، در حالیکه دیگران اینگونه نیستند. بازاریاب مسوول تمام جوانب ایجاد علاقه برای محصول یا خدماتتان است.
3- فروشنده: یک فروشنده عالی دارای مهارت تعامل با مشتریان و ارائه محصول یا خدماتتان است. فروشنده میتواند ارزیابی کند که کدام محصول یا خدمات به نفع مشتری خواهد بود و به آنها کمک میکند تا بر هر مخالفتی که ممکن است در طی فرآیند خرید داشته باشند، غلبه کنند.
4- مهندس: مهندسان اطمینان میدهند که تمامیسیستمها و فرآیندها سرجای خود هستند. آنها درک میکنند که چگونه تمامیبخشهای تجارتتان با هم کار میکنند تا جایی که میتوانید کارایی خود را بالا ببرید.
5- مدیر: وقتی که تجارتتان کارمندان فراوانی دارد، به مدیر نیاز دارید تا اطمینان ایجادکند که آنها بر کار درست متمرکز شدهاند. مدیران، بر فرآیندها و مراحل و سیستمها نظارت دارند تا اطمینان حاصل کنند که همه چیز و همه کس به سمت هدف کلیتان در حال کارکردن هستند.
6- راهبر: چه کسی آن بیرون هست که اطمینان دهد هرچیزی که میخواهید به دست آورید، در حال انجام است؟ راهبر به تیم انگیزه میدهد، چه در بازاریابی باشد یا در هر بخش دیگری، به سمت چشمانداز شرکت پیش میرود.
- ۱۹۳