بازاریابی و خلاقیت

ارائه بهترین ترفندها و آموزش های روزانه در حوزه بازاریابی و خلاقیت

تقسیم بندی مشتریان

  • ۲۳:۳۷

تقسیم بندی مشتریان و حالات آنان


بطورکلی مشتریان خود را می توانید به ۵ دسته زیر تقسیم کنید:

۱ - مشتریان‌راضی
از خرید خود راضی هستند و به احتمال زیاد دوباره از شما خرید خواهند کرد.
۲ - مشتریان‌شاد
از خرید خود شاد هستند و به احتمال بالایی دوباره از شما خرید خواهند کرد.
3 - مشتریان‌شیفته یا به‌وجدآمده
به این مشتریان، مشتریان وفادار نیز گفته می‌شود.
 اینها تابلوی‌تبلیغاتی شما هستند و در حد اعلا به یکی از هواداران شما یا برندتان تبدیل می‌گردند.
 ۴ - مشتریان‌ناراضی
از خرید خود ناراضی هستند و به احتمال زیادی دوباره از شما خرید نخواهند کرد.
 ۵ - مشتریان‌خشمگین
با توجه به عدم رضایت از خرید خود و عدم جلب رضایت او توسط شما، سعی دارد تا به هر نحوی شده به شما ضرر بزند و دیگران را نیز از خرید منصرف کنند.
باید سعی کنید مشتریان‌خشمگین را کنترل و رضایت آنها را جلب نمایید و یا از عصبانیت آنها بکاهید.
فروشنده حرفه‌ای سعی می کند تا مشتریانش را به " مشتریان‌شیفته " تبدیل کند، چرا که هزینه حفظ و نگهداری مشتریان شیفته یک پنجم مشتریان جدید است.
 مشتریان‌جدید ۵ برابر سایر مشتریان هزینه دارند.
اگر مشتریان ناراضی شدند از طریق کنترل محیط کار باید رضایت آنها را به دست آوریم و باید به کارکنان آموزش بدهیم که به مشتریان بها بدهند.

  • ۱۶۱
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Designed By Erfan Powered by Bayan