بازاریابی و خلاقیت

ارائه بهترین ترفندها و آموزش های روزانه در حوزه بازاریابی و خلاقیت

ایده

  • ۱۰:۱۳

پنج راه برای دانستن اینکه آیا ایده شما ارزش دنبال کردن را دارد

1-کمینه محصول پذیرفتنی (MVP) ایجاد کنید 

بهترین راه برای پی بردن به اینکه آیا ایده‌ شما ارزش دنبال کردن را دارد، ایجاد کمینه محصول پذیرفتنی است. کمینه محصول پذیرفتنی فقط ابتدایی‌ترین ویژگی‌های اصلی ایده شما را دارد و نه چیز بیشتری.

ایجاد کمینه محصول پذیرفتنی به شما این امکان را می‌دهد که ایده‌تان را در مقابل افراد قرار دهید تا بدون صرف زمان و پول بسیار زیاد، بازخورد باارزش بگیرید.

2-آن را امتحان کنید

به محض اینکه کمینه محصول پذیرفتنی را بیرون دادید، وقت امتحان کردن آن است.

افراد را متقاعد به استفاده از آن کنید و خودتان از آن استفاده کنید. آیا کار می‌کند؟ می‌تواند بهتر شود؟ چطور؟ امتحان کردن ایده‌تان و پاسخ دادن به این سوال‌های بزرگ به شما کمک خواهد کرد تصمیم بگیرید که آیا ایده‌تان ارزش دنبال کردن را دارد.

3-به صورت منظم به دنبال بازخورد باشید 

به دنبال بازخورد بودن چیزی نیست که فقط یک بار در مرحله آزمایش اتفاق بیفتد.

به دنبال بازخورد بودن به صورت منظم در حین اینکه ایده‌تان را به واقعیت تبدیل می‌کنید به شما کمک خواهد کرد تا در هر مرحله از مسیر به این پی ببرید که آیا ارزش دنبال کردن را دارد و مهم‌تر از آن اینکه آیا شما در مسیر درست هستید.

4-میزان اشتیاق در عکس‌العمل‌ها را ارزیابی کنید

برای پی بردن به اینکه آیا ایده شما ارزش دنبال کردن را دارد، باید ارزیابی کنید که عکس‌العمل نسبت به ایده‌تان چقدر با اشتیاق همراه است.

اشتیاق، پیش‌بینی‌کننده‌ موفقیت است بنابراین ارزیابی کردن آن را در مراحل اولیه آغاز کنید تا به این پی ببرید که آیا ایده‌تان ارزش دنبال کردن را دارد و اینکه میزان اشتیاق در میان کاربران چطور در طول زمان تغییر می‌کند.

5-در مراحل اولیه هیجان‌زده باشید

اگر در مراحل اولیه با دل و جان برای به ثمر رساندن ایده‌تان تلاش نکنید، هرگز متوجه نخواهید شد که آیا ایده‌تان ارزش دنبال کردن را دارد.

ایده‌تان را با اطرافیان‌تان به اشتراک بگذارید. باانگیزه، مشتاق و متعهد بودن در مراحل اولیه به ایده‌ شما بهترین شانس موفقیت را خواهد داد و به شما کمک خواهد کرد به این پی ببرید که آیا ارزش پیگیری بیشتر را دارد.

 

 


  • ۱۶۶
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Designed By Erfan Powered by Bayan